Direct naar de inhoud.

Studenten Noorderpoort ontvangen 2.000 euro voor uitvoering anti-alcoholproject

  • door:
  • op:

Wegwijsdag 2015 versie 2STADSKANAAL – Verzin een pakkende campagne om de verhoging van alcoholleeftijd van 16 naar 18 jaar onder de aandacht te brengen. Dat was op donderdag 22 januari de opdracht voor 55 MBO-leerlingen van Noorderpoort tijdens de ‘Wegwijsdag’ bij de gemeente Stadskanaal. Ook medewerkers van Jimmy’s en de Kwinne verleenden hun medewerking.

Na een welkomstwoord door burgemeester Baukje Galama, gingen vijf groepen leerlingen aan de slag in allerlei vergaderkamers, ter voorbereiding op de jeugdraadsvergadering van die middag. In de raadszaal presenteerden de vijf verschillende ‘fracties’ hun ideeën tijdens de jeugdraadvergadering, waarbij werd gediscussieerd en uiteindelijk werd gestemd over het best uitvoerbare idee.

De fractie ‘Nee, punt uit’ bleek de meeste stemmen te hebben gehaald voor hun campagne waarbij niet alleen jeugd wordt geïnformeerd op scholen, maar juist ook ouders worden betrokken. Verantwoordelijk wethouder Peter Gelling, tevens voorzitter van de jeugdraad, feliciteerde de winnende leerlingen en gaf aan dat de gemeente er € 2000,- voor beschikbaar stelt.

Een ‘mediagroepje’ werd professioneel begeleid door het mediabedrijf Pro-Time Broadcast en Content uit Groningen. Via onderstaande link is de registratie van de Wegwijsdag te zien op YouTube.

Op de foto: wethouder Peter Gelling (rechts) en Jolien van de Belt van De Kwinne en de Jimmy’s (links) met de winnende fractie van ‘Nee, punt uit’.

Registratie Wegwijsdag 2015



-advertenties-

NIJM Webdesign Stadskanaal