Programmering RTVS ACTUA
Op de foto..
De prachtige ijsbaan in Stadskanaal (dec 2009)
Op de film..
RTV Stadskanaal Online
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
RTVS Online
Volg RTV Stadskanaal op Twitter
Zoeken
Even stemmen
Hoe lang luister jij per dag naar een Lokale Omroep?
Nooit
Minder dan 1 uur
Meer dan 1 uur
Meer dan 4 uur
De hele dag
3 maart gemeenteraadsverkiezingen Stadskanaal. Ik stem op:
Bullet CDA
161616 6.3%

Bullet GBS
181818 7.1%

Bullet GroenLinks
101010 3.9%

Bullet ChristenUnie
202020 7.9%

Bullet D66
949494 37%

Bullet SP
454545 17.7%

Bullet PvdA
333333 13%

Bullet VVD
888 3.1%

Bullet Geen interesse
101010 3.9%

RTVS redactie
De website van RTVS is onlangs gerestyled. Technisch was het helaas onmogelijk de oude poll gemeenteraadsverkiezingen over te zetten. Een maand voor de verkiezingen hopen we via deze nieuwe poll het stemgedrag alsnog in kaart te kunnen brengen. Op de oude poll stond de SP met 27.1 % van de stemmers favoriet. Nummer 2 (PvdA) had 14.1 % en op nummer 3 stonden de partijen GroenLinks en CristenUnie gelijk met 12.9 %. (er was 214 keer een unieke stem uitgebracht).Overige gegevens zijn bij de redactie op te vragen.
02
Feb
Jaap
Nu kun je mooi zien of de mening is verandert..
03
Feb
herman mers
De SP doet wat de partij zegt,in tegenstelling tot de PvdA.
Waarschijnlijk de enige partij met volledige transparantie.
De SP is lokaal zeer daadkrachtig.
Eigenlijk houd ik helemaal niet van politiek,maar het is nu echt tijd dat regentenpartij de Pv.d.A Groningen, plaats maakt voor een fris elan.(calon met een gigantisch salaris met zijn maat Alders)
Het mag wel iets minder rood bij de SP.
03
Feb
Jan
Eindelijk een partij [SP]in de gemeente Stadskanaal die zich echt inzet voor de gewone mensen.
03
Feb
tineke
Nu de verkiezingen voor de deur staan is iedereen weer erg actief.
De PvdA gaat zelfs een poging doen om met de bewoners in Stadkanaal in contact te komen. Iets wat ze de rest van de 4 jaar (en langer)niet belangrijk vinden.
De SP is het hele jaar door actief op markten, en doet buurt onderzoek, ook als er geen verkiezingen voor de deur staan.
03
Feb
Gloria van der Spek
Ik dank RTV-Stadskanaal voor het terugbrengen van de poll en gelegenheid tot reageren, nadat ik zéér ontstemd was over het plotselinge verdwijnen daarvan en dit ook kenbaar heb gemaakt. De nieuwe partij in onze gemeente is niet zómaar een partij. Het is de SP met 25 zetels in de Tweede Kamer! De énige partij die het vertrouwen van de burger niet zal beschamen zoals de PvdA met haar méérvoudig kiezersbedrog en onbetrouwbaar gesjoemel tot op de dag van vandaag én het (CD)A dat haar C verkwanseld heeft aan de mammon: de rijken rijker, de armen armer en de D niet waardig bleek door ons, volk, monddood te maken: geen referendum EU! God zij dank krijgen we nu kans onze gemeente een socialere wending te geven en moge het inzet zijn het asocialisme van het neoliberalisme in ons land voorgoed vaarwel te zeggen. We hebben genoeg geleden onder het juk van het liberaal kapitalisme. ONchristelijker kunnen we het niet maken! Dit land moet weer sociaal worden. Deo Volente! Als vervent christen stem ik SP. Waarom? Kwestie van beschaving: eerlijk delen en welzijn voor IEDEREEN! Zoals het mijn Leraar betaamt.
04
Feb
jan boel
De SP afdeling Stadskanaal blaast zoals bijna gewoonlijk voor die SP hoog van de toren. Moest je volgens deze partij eerst overal maar tegenstemmen veranderde dat vervolgens in de slogan dat je vooral maar voor de SP moest stemmen. En nu zijn we bij de SP oneliner "Jij, Ik, Wij" aanbeland. Kijk vooral ook even naar de tomaten die tussen de drie woorden staan. Begrijpt u hem, begrijp ik hem. Volgens de SP is het in de Stadskanaalster gemeenteraad maar een saaie boel. Ze vinden het een matte club en diezelfde raad zou maar uit 1 partij bestaan. Als de SP in de raad zou komen dan heeft zij beloofd dat er meer leven in de gemeenteraadsbrouwerij komt. Dat beloofd dus nog wat voor de komende 4 jaar. Ik ben heel erg benieuwd of deze partij deze belofte waar zal gaan maken. Ik wil er wel een kleine voorspelling op wagen. Ik denk namelijk dat dit niet gaat gebeuren. Misschien in het begin wel wat geschreeuw maar na verloop van tijd zal er weinig wol te zien zijn.

En oh ja, wist u dat SP raadsleden 75% van hun raadsvergoeding aan de partij moeten afdragen? En vergis u niet, dat gaat niet om een klein bedrag maar om ettelijke honderden euro's per raadslid per maand. Dat lijkt me erg zuur als je je als raadslid voor behoorlijk wat uren per week in moet zetten en moeilijke en ingewikkelde beslissingen over soms miljoenen euro's moet nemen. Maar ik zeg maar zo; "We zullen zien"
04
Feb
Henk Verstandig
Mensen wees verstandig en laat je niet door emoties meeslepen. Stem altijd op een partij die ook iets voor onze gemeente kan betekenen. Dus laat em niet verloren gaan bij een partij die zijn beloftes toch niet kan waarmaken of die onvolwassen is. Wees verstandig!!
05
Feb
Jansje
Altijd maar weer over het geld van de SP. Zij weten tenminste dat ze het om de mensen doen en niet om het geld.
Wat is van de beloftes van de andere partijen terecht gekomen?
belangrijke beslissingen over miljoenen zegt U, wat doen de zittende partijen. Volgens mij, strooien die het ook rond alsof het pepernoten zijn en dan vooral naar dingen die nog niet nodig zijn.
De partij bestaat voor het meest uit p.v.d.a en wat hebben die ons gebracht de mensen staan nog verder bij elkaar vandaan.
Maar wat wil je ook in een euro maatschappij. Waar het alleen maar om het geld te doen is.
05
Feb
Jan-Willem van de Kolk
Woensdag 3 maart gaat het om de vraag hoe we de gemeente Stadskanaal sterk en sociaal houden.

De afgelopen periode had de PvdA maar liefst tien van de 23 raadszetels. Resultaten: meer aandacht voor de wijken, ruimhartiger minima- en armoedebeleid. 150 minder bijstandsgerechtigden, een top bibliotheek, Spraak Makend, een opstap naar HBOonderwijs, meer activiteiten, enz.

Daarom: Houdt de PvdA de grootste: ieder één telt!
06
Feb
tineke
De PvdE, want ik vervang de A maar gewoon door een E (van Elite)wil wel graag de grootste zijn en blijven, maar doet er niet erg veel voor.
Veel beloven en niets doen is hun motto.
Veel prestige, en zich niet onderscheiden van andere zittende partijen. dat is mijn beeld van de Pvd...? En beloftes doen,(SPW MAC) en later ontkennen dat er iets beloofd is. Er was een bloeiende vereniging, de DGO gezeteld in de Lieseschool. Om zeep geholpen, en waarvoor? De Lieseschool staat (bijna)leeg. En wat gaat er verder mee gebeuren?
07
Feb
Evert
't Linkse Knoal
Stem SP dan stemt u voor een; eerlijke sociale zorg, preventieve veiligheid, betere verdeling van werkgelegenheid en zelfs voor referendums bij belangrijke beslissingen. Hier zal de Sp zich onder ander voor gaan inzetten, ook na 3 maart!!
07
Feb
gerda
Ik kijk uit naar 3 maart
09
Feb
tineke
Ik kijk uit naar 4,5,6,7,8,9....... maart, om te zien wie er dan nog actief zijn.
11
Feb
Kevin Christians
Laten we 3 maart afwachten. Wij van de PvdA hebben de afgelopen 4 jaren veel bereikt en hopelijk kunnen we die lijn voortzetten. Stem daarom op 3 maart Lijst 1 PvdA.
16
Feb
Jan
Hopelijk zijn de plaatselijk verkiezingsbeloften van de Pvda, Cda en de Christen Unie meer waard dan die van de landelijke partijen.
(Europees Referendum, Aow, Uruzgan). Verder vraag ik me af waarom er zo nodig een attractiepark moet komen waarvoor de Gemeente maar liefst 1,6 miljoen euro heeft gereserveerd. De uitbater kan voor 5 jaar lang voor 1 euro per jaar het park huren. Wie betaald? De burger dus............Enige positieve is dat Wedeka zich gaat bezighouden met het onderhoud van het park. (meer werkgelegenheid?) Verder hoop ik niet dat de Gemeente uitkeringsgerechtigden met behoud van uitkering gaat inzetten zonder perspectief op doorstroming naar een reguliere baan om de evt. exploitatie tekorten op te vangen. Zou niet de 1e keer zijn als een project volledig mislukt en de burgers hiervoor moeten opdraaien. Verder betwijfel ik of de uitspraak van de wethouder van de Kolk klopt dat het aantal bijstandgerechtigden is gedaald want gezien de huidige crisis en het verkorten van de duur van de Ww (door het kabinet met Cda(grondlegger De Geus) en Vvd denk ik dat juist meer mensen noodgedwongen een beroep moeten doen op een bijstanduitkering daar er momenteel nauwelijks banen zijn te verkrijgen en uitzendkrachten massaal naar huis worden gestuurd.
17
Feb
Reactie Jan Boel
Je moet het juist respecteren dat de Sp raadsleden het niet voor het geld doen maar voor de idealen. Ik kan me nog een uitspraak herinneren van de lijsttrekker van Gemeentebelangen 4 jaar geleden die gaf aan dat gezien het aantal uren dat men maakte het zwaar onderbetaald. Blijkbaar realiseerde hij niet dat zijn bijverdienste bijna net zo hoog is als de hoogte van een uitkering van een alleenstaande bijstandsgerechtigde. En de wethoudersfuncties zijn fel begeerd..........ze worden n.l. goed betaald hoewel ik ook moet toegeven dat ze er heel wat voor moeten doen.
18
Feb
Reactie Jan Boel
Ik heb begrepen dat een wethouder ongeveer 6000 euro bruto per maand ontvangt en dat een gemeenteraadslid(bijbaantje) incl. onkosten ongeveer 1000 euro ontvangt. Geen onaardige bedragen als je bekijkt hoe hoog of eigenlijk hoe laag een bijstandsuitkering is en aan welke stortvloed van regeltjes die groep is gebonden.
19
Feb
BertJan
Kun je nagaan wat een vrijwilliger bij bijvoorbeeld een lokale omroep of buurtvereniging ZOU moeten verdienen voor zijn inzet.. Iets wat hij of zij helemaal GRATIS en voor niets doet ;-) Vaak naast een drukke baan en gezinsleven.Gelukkig bestaan deze mensen nog!
19
Feb
P. Dijkstra
Inderdaad geweldig dat er ook mensen bestaan in de samenleving die iets doen voor anderen en hier geen geld voor verlangen. Echter een gemeenteraadslid zit niet voor zijn plezier avonden achter elkaar te vergaderen, daarom lijkt mij een onkosten vergoeding wel op zijn plaats. Overigens is dat een heel andere discussie!!
19
Feb
Reactie op Jan Willem van de Kolk
Hoeveel banen heeft de Gemeente thans gecreëerd met behoud van uitkering Jan Willem? Hoeveel mensen worden er uitgebuit en betaald beneden het minimumloon? Hoeveel mensen worden ingezet bij Wedeka (terwijl die is opgezet voor mensen met een arbeidshandicap?)hoeveel mensen doen "vrijwilligers" werk om dat ze anders gekort worden op hun uitkering? Hoeveel mensen hebben tijdelijk werk bij hoveniers omdat de Gemeente ze anders geen werk geeft? Waarom investeert de gemeente maar liefst 1,6 miljoen voor een attractiepark, waarom blijft er maar geld gepompt worden in de bodemloze put van de Star, waarom worden beloften m.b.t. Spw niet nagekomen?, waarom worden de beloften m.b.t. Mac niet nagekomen? Waarom is er zoveel extra geld gespendeerd aan de Bibliotheek? Leuk te wijzen op wat jullie allemaal "bereikt" hebben maar verder dan een betere minimaregeling, een betere onderhoud van groen en de vernieuwing van een paar scholen zijn jullie toch niet gekomen?
19
Feb
Reactie op een reactie Jan Boel van 19/2.
Voor ieders goede begrip maar eens even alle salarissen en vergoedingen op een rijtje van het gehele Knoalster gemeentebestuur.

1. Het salaris van de burgemeester bedraagt:
- Inwonersklasse 6 = Tussen de %u20AC 5.826 en 7.168 bruto per maand.
Burgemeester van een gemeente met 24.001-40.000 inwoners.
- Ambtstoelage van de Knoalster burgemeester:
Klasse 3 en 4 = %u20AC 686,54 bruto per maand.

De burgemeester verdient totaal dus tussen de %u20AC 6487,63 en %u20AC 7829,43 bruto per maand.

2. Het salaris voor een Knoalster wethouder bedraagt:
- Inwonersklasse 6 = %u20AC 5.943,06 bruto per maand.
Wethouder van een gemeente met 24.001-40.000 inwoners (tijdsbestedingsnorm 100%, fulltime)
- Onkostenvergoeding voor een Knoalster wethouder bedraagt:
Gemeente met meer dan 18.001 inwoners = %u20AC 614,45 per maand.

Totaal inkomen dus %u20AC 6440,45 bruto per maand.

3. De vergoedingen voor een Knoalster gemeenteraadslid bedragen:
- Vergoeding voor werkzaamheden. Inwonersklasse 9 = %u20AC 871,70 bruto per maand. Gemeente met tussen de 30.001 en 40.000 inwoners
- Onkostenvergoeding. Inwonersklasse 9 = tussen de %u20AC 100,50 en %u20AC 209,18 bruto per maand. Gemeente met tussen de 30.001 en 40.000 inwoners.

Totaal inkomen dus tussen de %u20AC 971,20 en %u20AC 1080,88 bruto per maand.

Het totale loon- en vergoedingen plaatje van ons democratisch gekozen bestuur ziet er dan in hele euro%u2019s ongeveer als volgt uit;

1 burgemeester %u20AC 6.488,00
3 full time wethouders %u20AC 19.320,00
1 parttime wethouder %u20AC 3.244,00
23 raadsleden %u20AC 24.368,00

Totaal per maand %u20AC 53.420,00

Dan weet de lokale SP ook maar weer waar ze over kan gaan debatteren. Het zal wel weer te veel en te hoog zijn.
20
Feb
Jans
Alleen mensen die goed verdienen hoor je niet zolang het goed gaat, die interesseert het niet of iemand anders zijn brood kan kopen. moeten ze maar gaan werken. Wat erachter schuil gaat interesseert ze niet, wat kan mij het schelen ik heb geen krimp mentaliteit.
Maar owee als er dan toch een bedreiging komt dat ze ook een beetje in moet leveren zijn er geen grotere schreeuwers dan de mensen met de dikste inkomsten. En wat ik nog het ergste vind ze hebben nooit genoeg.
En dan even over het verschil. Hoe kan iemand met een inkomen van 6000. euro oordelen over iemand met 1200. euro.
En een gemiddeld inkomen van mensen die nog zo gelukkig zijn dat ze werk hebben ligt plus minus bij 1500. euro.
Ik weet verschil moet er blijven maar 4500. euro en dan ook nog eens wachtgeld voor jaren mochten ze het werk niet meer aan kunnen is er veel. Krijgt de man of vrouw met 1500. euro ook niet die moet zijn mond houden en aanpakken wat hem aangeboden word. Het verschil is mij een beetje te veel.
21
Feb
Reactie Jans
Je hebt helemaal gelijk Jans. Maar wat wil je nou verwachten van iemand die heel veel verdient, in een luxe huis woont...............zal die nog oog hebben voor wat aan de onderkant gebeurd? De onkosten vergoeding van een Burgemeester en/of wethouder is net zo hoog als de basisuitkering van een bijstandsgerechtigde............en die wordt soms ook nog door de sociale dienst opgelegd............dat hij/zij moet werken met behoud van uitkering waarbij het perspectief ook nog vaak ontbreekt. In feite een vorm van uitbuiterij en slavernij wat eigenlijk meer past bij een politiestaat als een democratie. Ik vestig mijn hoop op de Sp dat ze daaraan wat kunnen gaan doen. Maar ik verwacht niet dat ze dat lukt.
22
Feb
Reactie Jans
Nu weet je dus ook waarom veel mensen de baan van wethouder ambiëren. Niet uit ideologie maar vooral voor eigen belang.
22
Feb
Theo Timmer
Straks als de verkiezigen voorbij zijn hoor je niemand meer. Dus maak je niet zo druk Jans. Echt politiek gepraat en daarom ga ik niet stemmen.
22
Feb
Jan
Landelijk hebben de Pvda en het Cda nu inmiddels wel bewezen dat hun verkiezingsbeloften weinig waard zijn. Eenmaal gekozen doen ze waar ze zin hebben en vinden het onbelangrijk wat de meerderheid van de bevolking vindt. We leven in een papieren democratie waar de Bilderberg groep het voor het zeggen heeft. De meeste heren en dames politici zitten er niet voor hun idealen maar voor hun carriére en de goedbetaalde baantjes met exclusieve wachtgeldregelingen.
23
Feb
Wachtgeld opgestapte ministers
De Pvda ministers die in 2007 zijn aangesteld hebben recht op wachtgeld(3jaar) 1e jaar 80% van 150.000, 2e en 3e jaar 70% van 150.000 voor een staatsecretaris is dat het 1e jaar 80% van 140.000 en het 2e en 3e jaar 70% van 140.000. Wel een leuke regeling lijkt me, de gewone werknemer wacht de Ww of bijstand.(mag overwaarde eigen huis op maken boven de 46.100 en mag een eigen vermogen hebben van max. 11200(inclusief spaargeld, spaargeld kinderen, boot, auto etc, etc) hiervoor een lening afsluiten bij gemeente die hij later moet terugbetalen met rente.
24
Feb
Piet Lut
ik ben benieuwd of de SP haar vele geroep van dit moment straks ook kan gaan waarmaken, of lopen ze er dan ook tegenaan dat je met bijvoorbeeld slechts 1 of 2 raadszetels tegen vele logge bolwerken moet opboksen en daardoor veel minder kunt bewerkstelligen dan je wenselijk acht.
Want, roepen dat je wat voor minima wil doen is mooi, maar de afgelopen periode hebben ze dat nadrukkelijk nagelaten...
25
Feb
Gloria van der Spek
Eens met Jans. Ik verwacht dat SP de megalomane projecten van onze gemeente gaat inbinden. Als Haagse moet ik zélfs zeggen: doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg! Een veel gehoorde opmerking in het Noorden nota bene.
Doordat de PvdA destijds haar ziel heeft verkocht aan het ONchristelijke CDA is er veel vernield in dit land. Door de concessies die de PvdA voortdurend gedaan heeft aan het twee herendienende CDA is het godverlaten neoliberalisme flink in het zadel geholpen. Zowat al ons sociale erfgoed is verkwanseld aan de markt. Gotspe! Onder leiding van het Chronisch Demagogisch Appèl. Met dit dictatorspartijtje moet maar eens flink afgerekend worden. Intolerantie kenmerkt deze partij al járen. Wie op 9 juni nog CDA stemt heeft bloed aan de handen! Het zijn de medeondertekenaars van de genocide in Irak, Afghanistan en nog even%u2026 dan kan de geoliede moordmachine ingezet worden op Iran. De neokruistochten vieren hoogtij en de VOC herleeft bij monde van Balkenende. Het is mij onbegrijpelijk dat zoveel christenen rechts zijn en zitten te slapen in de kerk bij het Woord van God. Voor wie oprecht Jezus volgt moet het CDA een gruwel zijn. Zij houden de voedselbanken in stand en willen de bezuinigingen verhalen op de minstbedeelden en de gewone man, om de rijken te ontzien. Proberen via foefjes nog steeds Uruzgan door te drukken en spelen geen eerlijk spel. Nog steeds probeert Balkenende het volk te laten geloven dat met de kennis van nu%u2026 hij toen%u2026 goed gehandeld heeft ivm Irak! Je moet maar durven!! God zij dank is dit leugen- en bedrogkabinet gevallen. Ondertussen is Wilders groter en groter gegroeid%u2026 met dank aan het CDA en de PvdA. Een ontgoocheld volk maakt rare sprongen%u2026
Zoals gezegd, ik stem SP landelijk en gemeentelijk. Voor wereldvrede, voor eerlijke verdeling, voor 65=65(!)en een overheid die weer van sociale verantwoordelijkheid weet. Dus: verbeter de wereld en begin in je eigen gemeente. Ik wens de SP alle succes toe!
26
Feb
Gloria van der Spek
Sorry voor dat rare "%u2026" hier en daar. Het waren puntjes... maar die hebben zich vreemd omgezet bij het overzetten van Word naar hier.
26
Feb
Piet Lut
Vanavond was er een bijeenkomst in de Kwinne, een soort van lijsttrekkersdebat, bestemd voor o.a. jongeren met onderwerpen jongeren aangaande. ik heb me verbaasd over de houding van de SP. De lijststrekker was niet op de hoogte van inhoudelijke zaken, hij riep alleen maar dat er dingen anders zouden moeten, bezuinigingen moesten niet ten koste gaan van minima maar waar wel kon niet worden verwoord, er is een harde toezegging gedaan voor de inzet van meer jongerenwerkers (bij voorkeur wel 5 man).
Al met al kwam het op mij over als populistisch geroep om aandacht, met een zogenaamd motto als: ik kom op voor alles en iedereen. Hoe dit alleen concreet moet worden vormgegeven kon alleen niet worden verwoord. Nu is uit je woorden komen al erg moeilijk bij de SP, heb ik begrepen...
Ik mag toch hopen dat de beste man zich beter voorbereidt mocht hij daadwerkelijk in de gemeenteraad komen.
26
Feb
Gloria van der Spek
Moderator,wilt u deze tekst plaatsen? Bij de vorige zijn aanhalingstekens weer rare tekentjes geworden. Hopelijk nu hersteld?

Nogal pietluttig, niet? Weet u, ik heb maar liever mensen die niet zo goed uit hun woorden komen en oprecht het goede bedoelen en dat in de praktijk willen omzetten, dan slangetong Balkenende die met zijn listige woordenbrij zijn leugens tracht glad te strijken om kost wat kost in het pluche te blijven kleven. Neem Bos die van alles beloofde en vervolgens van alles verkwanseld heeft voor het regeerpluche. Bravourmond Pechtold met zijn sjoemelpartij! Niet rechts, niet links en altijd bereid om foute (lees rechtse) regeringen in het zadel te helpen onder het motto 'verantwoordelijkheid nemen'. En mocht u christen zijn: Mozes was ook niet welbespraakt, dat liet hij liever aan Aäron over. Gelooft u maar dat de SP de beste boodschap is voor onze gemeente en ons land. Tenslotte gaat het om de inhoud en die kunt u lezen bij http://www.sp.nl
Kortom: de partij met gevoel voor samenleven en compassie met de medemens: dus éérlijk delen. Of kiest u liever voor de VVD die het zal toejuichen dat geldduivel Ad Scheepbouwer van de KPN wegkomt met een bonus van 9 miljoen? Kiest u maar! En waar u voor kiest zegt meer van uzelf dan u mogelijk denkt. Ik ben er trots op dat ik SP stem, want betekent niet ikke en de rest kan stikke, maar ik, jij, wij SP. Begrijpt u?
27
Feb
Jan Lamein
Bij de Sp is het gebruikelijk om mensen bovenaan de lijst te zetten die doen wat de top wil en zegt. Veel kopstukken worden dan ook getransfereerd vanuit Brabant naar het Noorden des lands en weten eigenlijk nauwelijks wat hier speelt. 4 jaar terug had de Sp capabeler mensen. Maar wel mensen die af en toe kritisch durfden te zijn en niet in het gelid liepen voor de Sp kopstukken. Want ondanks uitstekende verkiezingsresultaten is het ledenaantal plaatselijk niet en/of nauwelijks gegroeid en is het aantal mensen dat actief is aanzienlijk vermindert.
27
Feb
Piet Lut
Wellicht ben ik te pietluttig, ware het niet dat ik vind dat je van lokale politici, of mensen die zich als zodanig willen voordoen, mag verwachten dat ze over enige feitenkennis beschikken en derhalve de belangrijke dossiers tot zich hebben genomen. Hoe wil je ooit wezenlijke beslissingen nemen als je je de feiten niet kent. Juist waar het om gevoelige, delicate kwesties gaat is feitenkennis is essentieel. Vanuit je onderbuik een land regeren, maar in dit geval lokale politiek bedrijven, lijkt me niet juist.
En dat is waar het nu om gaat, de lokale politiek. Om het even of landelijke kopstukken zich nu al dan niet in de meest onmogelijke bochten wringen, als een SP-kandidaat voor de gemeenteraad zich niet heeft kunnen of willen verdiepen in wat er zich hier afspeelt, hoe kun je dan verwachten dat hij zich op een deugdelijke wijze gaat inzetten voor de burger?
Ik verwacht juist meer van een partij die als motto heeft: ik, jij, wij. Tot heden is het alleen nog maar bij ik en wij gebleven.
27
Feb
D66 = niet veel van te verwachten
D66 is de minst actieve partij in de Gemeente Stadskanaal. Tijdens de verkiezingen hebben we dan ook vrijwel niets van deze partij gehoord. Vandaag stond er welgeteld 1 persoon op de markt om foldertjes uit te delen. Om mee te doen aan de verkiezingen heb je een aantal mensen nodig die je d.m.v. het ondertekenen en het invullen van een formulier aangeeft akkoord te gaan dat een partij moet meedoet aan de gemeentelijke verkiezingen, ze hadden hier notabene mensen voor de Pvda nodig. D66 scoort op deze poll heel erg hoog maar als ze net zo actief zijn als tijdens de verkiezingen dan hoef je helemaal niets van hun te verwachten.
27
Feb
Reactie D66 = niet veel te verwachten
D66 scoort schandalig slecht als het gaat om actief de burger te bereiken. Met alleen poster ophangen kom je er niet!
Tot dit moment zijn CDA, Gemeentebelangen Stadskanaal en PvdA nog het meest actief geweest. Of je het nu met hen eens bent of niet, ze doen er in ieder geval wat voor.
Als je zelfs in deze periode vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen je al niet wilt laten zien, wat valt er dan straks te verwachten? Ik ben bang niet veel. Daar helpt geen landelijk kopstuk aan!
27
Feb
Reactie d66 = niet veel van te verwachten
Mee eens! D66 is niet te zien geweest, maar ook een Groenlinks, SP en VVD zijn heb ik niet veel gezien. Is de afstand van de politiek tot de burger toch te groot?
27
Feb
Henk Dijk
Ik heb eerder altijd PvdA gestemd. was altijd van mening dat ze iets voor me konden betekenen. Helaas heb ik daar geen vertrouwen meer in.
Vanmiddag in het centrum van Stadskanaal met een man van Gemeentebelangen gesproken. Hij had wel een goed verhaal en ik heb hun programma gelezen. Ziet er goed uit en ik denk dat mijn stem naar GBS toe gaat.
27
Feb
Reactie Gloria vd Spek
Beste Gloria, je hebt het in je eerste stuk over het tot een einde brengen van een dictatorspartijtje en geeft hoog op van de SP. Naar mijn weten is de SP destijds met een fonds van Mao in het zadel geholpen, zie nu nog de ster in het logo. Over wie heb je het dan als je refereert aan een dictatorspartij en het kleven van bloed aan de handen?
Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen, nietwaar?
27
Feb
D66 Stadskanaal blijkt een lege dop.
Wat schetst deze week mijn verbazing? Twee van de vijf kandidaten op de kieslijst van het lokale D66 smaldeel woont op dit moment niet eens binnen onze gemeente. In mijn ogen is hier voor de verkiezingen al sprake van D66 kiezersbedrog. Ik vind dit ook een hele domme zet omdat gemeenteraadsleden alleen zitting mogen nemen als zij in deze gemeente staan ingeschreven. Mochten deze 2 toch gekozen worden zijn ze dus gedwongen om te gaan verhuizen. Met de onzichtbaarheid van deze marginale club ben ik het helemaal met vorige schrijvers eens. Pas deze week heeft men met veel horten en stoten een website de lucht in kunnen krijgen. Daarnaast heeft deze club geen enkele body. Slechts 2 leden zijn echt actief in deze verkiezingstijd en de kandidatenlijst bevat slechts 5 namen. Dit is trouwens in flagrante tegenstelling tot hetgeen D66 in augustus 2009 tegenover Persburo Luc Drenthe verklaarde (zie link>>http://www.persburo.eu/index.php?option=com_content&task=view&id=2224&Itemid=9). Het aantal leden in Stadskanaal groeide snel, D66 ging hoog inzetten op de verkiezingen, D66 zou 3 a 4 zetels gaan halen, D66 zou mee willen doen aan een coalitie en D66 zou een wethouder van buiten gaan halen. Met het laatste geeft D66 al aan dat zijzelf niet over een goede kandidaat beschikt. De D66 slogan klopt inderdaad. Ja, Anders. Ook voor deze club geldt dat het watgeschreeuw is geweest en helemaal geen wol. Ik hoop dat ze niet in de raad komen want ze verdienen het gewoon niet.
27
Feb
D66 Stadskanaal is een lege dop
D66 Stadskanaal heeft 5 kandidaten op de kieslijst staan. 2 kandidaten wonen niet eens in de gemeente Stadskanaal. Dat is een voorwaarde om een zetel in de gemeenteraad te mogen bezetten. Domme zet van die club. Volgens mij hebben ze helemaal niet voldoende leden. Dat is in flagrante tegenstelling tot hetgeen deze partij in augustus 2009 door middel van Persburo Drenthe de wereld in slingerde. Daar stelde men dat men de wind er onder had, het ledental groeide, dat men 3 a 4 zetels ging halen, dat men aan een coalitie wilde deelnemen, dat er een externe wethouder zou worden gehaald. En dan komt men met welgeteld 3 Kanaalster kandidaten en 2 externe, niet serieus te nemen, kandidaten. Men heeft zelfs geen eigen goede potentiele wethouder binnen de gelederen. Ik zou dit preventief kiezersbedrog willen noemen. De club is vanaf de aankondiging in 2009 verder volledig onzichtbaar gebleven. Bijvoorbeeld pas deze week werd met veel horten en stoten een website actief. Verder hebben we het clubje totaal niet gezien. Dus mensen, weet wat je doet. Stem geen D66 want zij verdienen het gewoon niet om in de gemeenteraad te komen.
28
Feb
Gloria van der Spek
Ik moet toch erg lachen om u, nobody! Heeft u geen naam? Zwak hoor! U komt met argumenten uit de oude doos en is de vaste riedel van de angstvallige rechtsmens.
En om van het sterretje van een tomaat zoiets verdachts te maken zegt alles van uw onwetendheid, want Jan Marijnissen heeft al járen geleden openlijk afstand genomen van het destijdse Mao-regiem. Zoals hij ook afstand nam van het moordzuchtige Bush-regiem! De SP heeft openlijk gedemonstreerd tegen de illegale oorlog in Irak en is tegen de wrede missie in Afghanistan. Om geen nieuw bloed aan de handen te krijgen... maar ja, gristen Balkenende besloot anders. En nog blijft de man zijn handen in onschuld wassen... en dat is wat ik bedoel met de CDA-mentaliteit! Onoprecht, onruiterlijk, intolerant, maar wèl met de C koketteren. Je moet maar durven! Nee, zonder zonden is niemand, maar een heel volk monddood maken (EU-referendum) en een heel volk medeplichtig maken aan moslimgenocide lijkt mij toch reden om op z'n MINST een excuus van de Binnenhofse daken te schreeuwen. Dán ben je een kerel! Maar bovenal een christen. Christen ben je niet door wekelijkse kerkgang, maar door dagelijks tempel van God zijn. En dan is het zéér ongepast (lees: abject) om een heel volk ongevraagd %u2018de democratie%u2019 in te bombarderen. Nogal superieur, niet? Ik houd er andere normen en waarden op na. Betekent dan ook dat ik niet wegkruip achter noname, maar oprecht en ruiterlijk tevoorschijn kom onder eigen naam en toenaam. En dat kunnen velen niet zeggen hier. Overigens wens ik allen succes met hun stem op 3 maart. OP naar een gemeente met sociaal gevoel voor SAMENleven. Groet.
28
Feb
D wie?
D66 koketteert momenteel met de leus: Anders, Ja, D66.
Hoe het dan anders moet wordt vooralsnog niet duidelijk. Men zegt bezig te zijn goede visies te ontwikkelen. Dat mag ik hopen, want anders heb je werkelijk niets te zoeken in de gemeenteraad. Het betekent derhalve ook dat er tot dat moment nog helemaal geen visies waren! Even schrijnend als ontluisterend.
Zonder je gezicht te laten zien en hopende dat je landelijke voorman voor je de kar kan trekken, erop rekenen dat mogelijk er drie raadszetels inzitten, getuigt wat mij betreft van onachtzaamheid, laksheid en minachting van de inwoners van de gemeente Stadskanaal. Helemaal als je bedenkt dat er op de uiterst kleine kandidatenlijst van deze club er ook nog eens twee kandidaten zijn niet eens woonachtig in onze gemeente. Je geeft hiermee onomwonden toe dat je geen complete lijst kunt indienen, maar vooral dat het je blijkbaar niet interesseert wat er zich in de gemeente afspeelt! Vanuit een combinatie van wanhoop en gemakzucht twee externe kandidaten opvoeren is wat mij betreft uiterst laakbaar. En als die twee zich dan nog eens konden presenteren aan het publiek om duidelijk te maken dat ze er oprecht voor willen gaan, maar ik heb ze niet gezien.
D66 is een grote luchtbel. Zodoende: D wie ook al weer?
28
Feb
Geldweggooien PvdA
Hoe bijzonder; een partij die zuinigheid met vlijt wil combineren, laat zich van de meest spilzuchtige kant zien.
De PvdA laat in Stadskanaal zien hoe het niet moet: een enorme hoeveelheid geld over de balk gooien om maar op het pluche te kunnen blijven zitten. We regelen een afgetreden (lees weglopen voor verantwoordelijkheden) minister, omdat we willen pronken en paraderen met landelijke celebrities. We geven veel te veel geld uit aan rozen van slechte kwaliteit, die na afloop her en der worden teruggevonden in afvalbakken, we laten een dure en energieverslindende (hoezo milieubewust) hoogwerker een hele dag draaien voor een handjevol mensen. En dan roepen dat je zo veel hebt bereikt! Als je zo zeker van je zaak was geweest had je deze poppekast niet nodig gehad.
Veel bereiken valt nog te bezien: een hoop loze beloften, 10 raadszetels en veel boter op het hoofd, een wethouder die te voet de gemeente wil verkennen, waarbij je je dan moet afvragen of hij na al die jaren de gemeente nog niet kent?
Een wethouder die afscheid neemt en roept dat er veel is gebeurd. Wat dan zoal?
Ik mag toch echt hopen dat de salonsocialisten van de PvdA aanzienlijk in zetels dalen, en dat die zetels naar een partij gaan die oprecht voor de medemens zich sterk wil maken.
Wat mij betreft: Partij van de A-socialen.
28
Feb
Jan Lamein
Altijd erg gemakkelijk om de Pvda te verwijten dat ze een gat in de hand hebben. De realiteit in de Gemeente Stadskanaal is dat juist het liberale Vvd groot voorstander is van een attractiepark die ettelijke miljoenen aan de burger gaat kosten. Pvda is juist de partij geweest die het minimabeleid verbeterd heeft hoewel ze daar ook wel erg de publiciteit mee hebben gezocht. Over het mislukte beleid m.b.t. reactiveren van werklozen naar de arbeidsmarkt heb ik ze nauwelijks gehoord. Veel werklozen werden met behoud van uitkering zonder enig perspectief misbruikt en uitgebuit. Gloria van de Spek heeft helemaal gelijk dat het juist de Sp is geweest die net als Groen Links tegen de oorlogen in Irak en Uruzgan geweest. Het blijft onbegrijpelijk dat Balkenende ten faveure van macht en eigen belang(erebaantje) t.o.v. Irak ons willens en wetens heeft voorgelogen. Verhagen heeft een vies spelletje gespeeld m.b.t. Uruzgan door achter de schermen door de navo chef Rasmussen te instrueren een verzoek te doen aan het Nederlands kabinet om de Pvda proberen te overbluffen. Gelukkig zijn ze daar niet ingetrapt. Voor diegenen die zo nodig voor deze missie zijn: Meldt u vrijwillig aan voor de frontlinie. De Sp is een stuk socialer als de Pvda(is dit nog een socialistische stroming?) hoewel het intern een partij is met weinig democratisch gehalte
en als mevrouw van de Spek aangeeft dat er binnen D66 geen passende wethouder zit dan zou ik zeg kijk eens in de spiegel het niveau van de Sp loopt ook niet bepaald over van de kwaliteiten de plaatselijke lijsttrekker werd uit Brabant gehaald en heeft in de diverse discussies tot dusver nog niet aangetoond dossierkennis te hebben en te weten wat zich hier afspeelt. Wat verder als we algemene landelijke uitspraken kwam hij niet.
28
Feb
Jan Lamein
Welke partij was het meest actief tijdens de verkiezingen?
1. Pvda..................dan een hele tijd niets
2. Sp.............net voor het Cda
3. Cda
4. Vvd, Gbs, Christen Unie
5. Groen Links
......................dan een hele tijd niets
6. D66
28
Feb
Jan Lamein
Even een voorspelling voor Woensdag a.s.
Pvda 6, Cda 5, Christen Unie 4, Vvd 2, Gbs 2, Sp 2, D66 1, Groen Links 1 (coalitie pvda,cda en vvd)
28
Feb
Reactie op Jan Lamein van Henk Dijk
Ik vind het erg gewaagd om nu aan voorspellingen te doen gezien de tumultueuze ontwikkelingen in den lande.
Wat ik wel weet is dat het zittende college niet mijn voorkeur heeft. Als je dan gaat kijken naar de overige partijen, zijn alleen Gemeentebelangen en VVD partijen met concrete ervaring. De VVD heeft naar mijn mening een te eenzijdige benadering en dan blijft GBS over. Wat ik eerder al zei; ze hebben een goed programma en ik heb het gevoel dat die mensen wel deugen. Ik denk dat mijn stem naar GBS toe gaat.
28
Feb
J.J
Bla Bla iedereen weet het beter maar zolang het om macht en geld te doen is wil iedereen wel een ander vertellen wat hij of zij verkeerd doet.

Hoe ging het spreekwoord ook al weer. DE BESTE STUURLUI STAAN AAN WAL.
28
Feb
Anne-Marie Bovenkamp
Even een paar feiten op een rijtje:
- de afgelopen twee jaar hebben SP leden alle gemeenteraadsvergaderingen op de publieke tribune bijgewoond
- al ruim een jaar staat er, tegenover Bakkerij Timmer, bijna iedere maand een SP kraam in Stadskanaal. De aldaar aanwezige SP leden gaan graag met iedereen, die dat wil, het gesprek aan. Data staan aangekondigd op de website
- het aantal SP leden blijft stabiel, hetgeen betekent dat overlijden en verhuizen van leden wordt opgevangen door nieuwe leden. De SP is open over het ledenaantal
- de SP is de afgelopen jaren aktief geweest in de buurten door aan te bellen en met de mensen het gesprek aan te gaan
- de SP heeft in 2007 een enquête gehouden in Maarsstee over sloop/renovatie. En in 2009 een enquête onder de winkeliers in het centrum, waardoor nu bekend is, dat de overgrote meerderheid tegen uitbreiding van de koopzondagen is
- de SP heeft afgelopen zomer d.m.v. een verkeersactie aandacht gevraagd voor onveilige situaties in de gemeente, hierop gewezen door de bewoners zelf
- de SP heeft al jaren een eigen (gratis)Hulpdienst, die iedereen helpt bij moeilijke procedures, adviseert, bijstaat en ondersteunt ongeacht politieke kleur. Deze hulpdienst weten de mensen goed te vinden via de website, maar ook door mond-tot-mond reclame
- RTVStadskanaal had nadrukkelijk gevraagd voor de debatten NIET de nummers 1 of 2 van de kieslijst te sturen. De SP heeft gehoor gegeven aan dat verzoek. Evert Idema, die voor de SP aanwezig was, is dan ook niet de lijsttrekker.
En het zou vooral over jeugdzaken gaan.
- het MAO verhaal stamt uit lang vervlogen tijden en geen enkel SP lid herkent zich daarin. Er bestaat zoiets als voortschrijdend inzicht. We gaan toch ook niet terug naar de tijden van de KVP, ARP en CHU en spreken CDA leden aan op visies uit die tijd?
Tenslotte.....
kan iedere kiezer a.s. woensdag een stem uitbrengen op de partij, waarin hij/zij het meeste vertrouwen heeft, ongeacht of die partij de afgelopen jaren aktief is geweest of alleen de laatste tijd zichtbaar is.
Maak gebruik van dat recht en ga aub stemmen, er zijn landen waar dit niet mogelijk is.
28
Feb
Peter Gelling
Beste mensen,
vanzelfsprekend gun ik iedereen zijn/haar keuze.
Voor mezelf weet ik dat ik namens Gemeentebelangen Stadskanaal (GBS) mijn uiterste best ga doen voor allen in de gemeente Stadskanaal.
Immers: uw gemeente = ons belang!
Stem daarom in ieder geval 3 maart en bij voorkeur Lijst 5:
Gemeentebelangen Stadskanaal.
28
Feb
Bert Oldeman
En dat waardeer ik nu zo van gemeentebelangen. Weinig bla, bla en gewoon doen. Geen landelijk belang, nee gewoon je eigen gemeente. Lokale partij! Welke gemeente je ook woont. Dat heeft mijn voorkeur met gemeenteraadsverkiezingen. Ik stem gemeentebelangen. Overigens complimenten aan de lokale omroep Stadskanaal voor deze website.
28
Feb
Stemmen Ja of Nee
Dan heb je in(2006) na lange overpeinzingen om wel of niet te gaan stemmen je stem uiteindelijk uitgebracht op de Pvda en wat doen ze dan. Ze gaan een coalitie aan met de partijen die je het meeste verafschuwt. (Cda,Vvd) i.p.v. Gbs of de Christen unie
28
Feb
Jan-Willem van de Kolk
Boeiend om deze discussie te lezen op internet. Ik kan de verleiding niet onderdrukken om nog even te reageren:

In december heeft de Partij van de Arbeid paginagroot verantwoording afgelegd in De Nieuwsbode. De PvdA maakt aantoonbaar lokaal het verschil. En...de PvdA-Stadskanaal is onafhankelijk en maakt lokaal haar eigen afwegingen. De korte lijnen naar het provinciehuis en Den Haag komen daarbij vaak van pas. Houd de gemeente Stadskanaal sociaal en sterk: stem daarom lijst 1 Partij van de Arbeid. Ieder één telt!
02
Maa
Stemmen Ja of Nee
Voor mij was dat geen verantwoording Jan Willem maar meer verkiezingsretoriek en Pr.
02
Maa
Stemmen Ja of Nee
Als de lijnen dan zo kort zijn Jan Willem met Den Haag zorg er dan voor dat we met 65 pensioen gaan zoals in het verkiezingsprogramma van de Pvda werd beloofd. Ik verscheur mijn stembiljet omdat beloften toch niets waard zijn bij jullie landelijke partij.
02
Maa
Trijnie
Twee stemmen erbij voor de SP (Evert Idema).
03
Maa
Reactie op Jan-Willem van de Kolk
De Partij van de Arbeid en Jan Willem van de Kolk zijn aantoonbaar meer gericht op het landelijke dan op het lokale. Jij en je partij lieten niet na al die Haagse BOBO's naar Stadskanaal te halen. Als je op de PVDA site kijkt dan zie je bijna alleen maar Haagse koppen en filmpjes met Haagse koppen. Je partij en jij kunnen het dus schijnbaar helemaal niet alleen. En dan even naar jezelf. Overal kwamen we jou tegen en kwam jouw hoofd in beeld. Volgens mij ook op heel veel momenten dat je gewoon bij "je baas" in dienst was maar voor je partij propaganda maakte. Of heb je officieel verlof voor al deze uren opgenomen? Ik denk het niet. Oh ja, en de oud fractieleden die op vakkundige wijze door de lokale partij voor de nieuwe gemeenteraadsperiode zijn afgeserveerd zullen deze dag zeker niet gelukkig zijn. PVDA. Niet iedereen telt dus schijnbaar mee.
03
Maa
Stemmen Ja of Nee
Uiteindelijk toch maar op de Sp gestemd bij gebrek aan beter. De enige partij die helaas nog een socialistische visie heeft. De Pvda is helaas landelijk een neo liberale partij.
03
Maa
Jan-Willem van de Kolk
PvdA-kiezers bedankt!

Kiezers: dankzij jullie blijft de Partij van de Arbeid de grootste politieke partij in het gemeentebestuur van Stadskanaal. Dat is bijzonder fijn, maar geeft ook een grote verantwoordelijkheid.
We gaan er alles aan doen om het vertrouwen waar te maken. Ook in de moeilijke economische jaren die voor ons staan zullen we uitgaan van eerlijk delen en gelijke kansen.
Vanuit een hechte samenwerking met de inwoners, lokale organisaties en andere politieke partijen blijven we knokken voor een sterk en sociaal Stadskanaal. Blijf ons de komende vier jaren daarop aanspreken. PvdA-kiezers bedankt!

hartelijke groet,
Jan-Willem van de Kolk
04
Maa
Luister online
Er op uit!
September 2010
M D W D V Z Z
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
Even wat kwijt?
Naam
Bericht
Smile
Adverteerders
Best Western Hotel Stadskanaal
AVI-Techniek
De Nieuwsbode - De grootste krant in uw regio!
Wolf Camper Service
Ricksel Hosting